Двадцять перше століття – століття «інформаційного» суспільства, яке визначається мобільністю, інформативністю, впровадженням новітніх технологій у всі сфери життя.

Не є винятком і туристична сфера, яка останніми роками розвивається прискореними темпами. Головним «трендом» туризму наразі є віртуальна діяльність, або, як це зараз модно називати, експобізнес. Мова йде про віртуальні виставки, екскурсії, тури, тощо.

Маєток Святого Миколая Косів-Пістинь-Карпати

Останнім часом впровадження інновацій стало показником сучасного рівня розвитку будь – якої сфери, що стало передумовою вибору тематики дипломної роботи студентки 5 курсу географічного факультету, Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича Третяк Уляни на прикладі віртуальної екскурсії по Маєтку Святого Миколая.

Віртуальна екскурсія є незвичайною подорожжю, що дозволяє яскраво відчути ефект особистої присутності. При цьому можна не відходячи від комп’ютерного столика буквально заглянути в будь-яке приміщення. Це свого роду «демо – версія» проведення екскурсії, в даному випадку по Маєтку Святого Миколая, яка реалізується у віртуальному світі. Єдиний недолік такого методу є те, що він не дозволяє поспілкуватись особисто із Святим Миколаєм та отримати від нього подарунок, проте цей метод не буде конкурентом екскурсії в реальному світі, а стане привабливим туристичним продуктом у віртуальному світі.

Презентація Маєтку Святого Миколая (264 downloads )

Під час віртуальної подорожі “віртуальний турист” поглинається комп’ютером. Коли турист стає частиною культурного гіпертексту, він фізично входить в мультимедійну систему, тобто він реально є присутнім в віртуальній реальності і для нього віртуальність стає реальністю. Якщо традиційний туризм – це співпереживання на відстані, спостереження зі сторони, то віртуальний туризм дозволяє зануритись в культурний простір подорожей, включаючи і фантазії, і дійсність.

Уляна Третяк,
провідний фахівець рекреаційного еколого-просвітницького центру
«Маєток Святого Миколая»