Прихід весни – це чудова пора року, коли відбувається пробудження природи від зимового сну, довкілля зазнає змін. Земля сповнюється щебетом птахів та оживає різнобарв’ям перших весняних квітів. Ранньовесняні квіти, об’єднані біологами в одну назву — ПЕРВОЦВІТИ. Розпускання квітів у них відбувається ще до появи листків на деревах. Підсніжник білосніжний, Білоцвіт весняний, Рябчик шаховий, Пролісок, Печіночниця, Ряст, Первоцвіт (Примула дволиста), Шафран Гейфелів (Крокус), Цибуля ведмежа, Анемона дібровна, Медунка звичайна, Мати-й-мачуха (Підбіл) – це неповний перелік первоцвітів, які зустрічаються на території Національного Природного Парку «Гуцульщина».
В цей час працівники відділу екоосвіти парку виконують одне із завдань — проведення екологічної освітньо-виховної роботи. 15 березня вони завітали до 2-го класу Косівської ЗОШ №1. Фахівець відділу екоосвіти Богдана Іванчук зробила презентацію про перші весняні квіти, в тому числі і про ті, що занесені до Червоної книги України. Кожне зображення рослини супроводжувалось коротким описом і легендою. Для закріплення отриманої інформації було проведено невеличку вікторину, об`єднану по темі уроку у кросворд. Начальник відділу екоосвіти Уляна Багрійчук розповіла дітям про діяльність НПП «Гуцульщина», весняні зміни в природі нашого краю, а на завершення провела майстер-клас з виготовлення букетика квітів з паперу.
- ?
Наступного дня фахівці відділу екоосвіти Олеся Шевчик і Богдана Іванчук відвідали учнів 3-4 класів цієї ж школи. Діти теж підготувались до візиту екоосвітян: розповіли кілька легенд про перші квіти, декламували вірші та виконали пісню про природу.
17 березня аналогічні еколого-освітні заходи проведено в 1-му та 2-му класах Косівського НВК «Загально-освітньої школи 1 ступеня гімназії-інтернату».
Проведення занять в школах завжди супроводжується роздачею інформаційних матеріалів, на цей раз працівники парку вручили дітям екологічні календарі та інформаційні вісники парку. Вчителі шкіл району безмежно вдячні за таку співпрацю з НПП «Гуцульщина», адже інформування дітей шкільного віку про існування і загрозу зникнення перших весняних квітів, виховування в них бережливого ставлення до всього живого є запорукою успіху нашого спільного щасливого майбутнього. Однак розуміння природи і відчуття краси не приходить саме собою, воно формується за допомогою проведення таких еколого-освітніх заходів. Найкращою аудиторією для засвоєння подібної інформації є діти, бо саме в дитячому віці присутній найбільший інтерес до навколишнього середовища і нам дорослим треба докласти максимум зусиль до формування екологічної свідомості та культури особистості.
Богдана Іванчук
Фахівець І категорії відділу екологічної освіти НПП «Гуцульщина»
Залишити відповідь